5 TIPS OM UW MAGAZIJN TE AUTOMATISEREN

Handmatig scannen, de orders controleren op een papieren pickbon en zendingen klaarmaken op de paktafel. Dat is het traditionele beeld in een magazijn of distributiecentrum. Om sneller en nauwkeuriger te werken kiezen veel bedrijven ervoor om dit proces zoveel mogelijk te automatiseren. Welke voorbereidingen zijn er nodig om die stap te maken? Hieronder vindt u vijf tips voor een goede start!

Werkt u nog altijd met papieren picklijsten? Neemt het orderpicken veel tijd in beslag omdat u naast bulkvoorraden ook steeds vaker te maken heeft met single-piece-orders? Wilt u de doorlooptijd verkorten? In een geautomatiseerd magazijn verliezen orderpickers geen tijd meer met het zoeken naar picklocaties. De productiviteit van het orderpickproces gaat met sprongen omhoog en misgrijpen is nagenoeg onmogelijk. Dit kan resulteren in een hogere capaciteit, kleinere foutmarges en kortere doorlooptijden. En ook de retourstroom is beter te verwerken.

Om succesvol een automatiseringsproject voor uw magazijn op te zetten is het belangrijk om de juiste voorbereidingen te treffen. Daar heeft u tijdens de projectrealisatie veel profijt van.

  1. Zorg dat uw magazijn aan alle voorwaarden voldoet: is de ruimte bijvoorbeeld logisch en efficiënt ingericht? Zijn alle locaties en artikelen voorzien van barcode-labels?
  2. Wees verzekerd van een betrouwbare Wifi-dekking. Laat eventueel een site survey uitvoeren om uw magazijn te testen op stabiliteit, haalbaar volume en snelheid.
  3. Vraag advies voor de juiste hardware en software. Zorg dat er een koppeling wordt gemaakt met het ERP-systeem.
  4. Inventariseer welke goederen er al aanwezig zijn. Zo weet u zeker dat alle voorraden up-to-date zijn voordat de eerste orders worden uitgestuurd.
  5. Controleer tijdens een testfase of de implementatie goed is verlopen voordat u het nieuwe systeem in gebruik neemt.

En dan: profiteer van de voordelen zoals meer efficiëntie, overzicht en inzicht én minder fouten. Zo blijft er meer ruimte over voor de creatieve aspecten van uw onderneming.

Meer weten over het optimaliseren van uw magazijnprocessen? Voor vragen staat ons sales team altijd voor u klaar. Neem contact met ons op via sales@tcog.be of +32 (0)3 420 07 10.

Door de site te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. Meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten